דרמה: צה"ל ממליץ על ביטול מוחלט של הילולת הרשב"י במירון

    פנחס בן זיו No Comments on דרמה: צה"ל ממליץ על ביטול מוחלט של הילולת הרשב"י במירון

    פחות מחודש לפני ל"ג בעומר, דובר צה"ל מעדכן הבוקר כי צה"ל המליץ לדרג המדיני לבטל כליל את ההילולא במירון. במידה ולא יתרחש שינוי של הרגע האחרון, השנה תהיה הכניסה להר סגורה לחלוטין ומתחמי הקבר וההדלקות יוכרזו כ"שטח צבאי סגור". בכירים בלשכת נתניהו העבירו מסרים למשרד ירושלים ומשרד לשירותי דת כי אין להיערך לקראת ההילולה במירון שכן היא לא תתקיים בשל המצב הביטחוני

    האדמו"ר מבויאן בהדלקה המרכזית בהילולת הרשב"י במירון צילום: ללא קרדיט
    9:55
    17.05.24
    הגאון הרב אברהם יוסף No Comments on הרב אברהם יוסף מתקן: כך פותחים יהודים בשיחה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר צה"ל מוסר כי בהתאם להערכת המצב המבצעית העדכנית, צה"ל המליץ לגורמים הרלוונטיים על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, הצפויים להתקיים בין התאריכים 25-26 במאי 2024, ל"ג בעומר. בנוסף דיווח דובר צה"ל כי אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף.

    מידי שנה משתתפים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון מאות אלפי מתפללים, ובמידה ולא יתרחש שינוי של הרגע האחרון, השנה תהיה הכניסה להר סגורה לחלוטין ומתחמי הקבר וההדלקות יוכרזו כ"שטח צבאי סגור".

    רק אתמול נערך סיור היערכות בהר לקראת אירועי ל"ג בעומר בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ובהשתתפות ממ"ז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, פרויקטור מירון, יוסי דייטש, סמנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל חיים רוזנשטיין ובכירים נוספים מסגל הפיקוד.

    תבוטל כליל השנה? היערכות להילולת הרשב"י במירון

    דוברות המשטרה

    במשטרה ציינו כי עבודת המטה והדיונים נערכים תוך הבנה שייתכן ונוכח המצב הביטחוני לא יתאפשר לקיים את האירוע בהשתתפות המונים כבכל שנה.

    בשלב זה, העבודות במתחם ההר מתמקדות בתשתיות קבע בלבד, כאלו שישמשו את ציבור המבקרים בהר בשנים הבאות.

    "אנחנו נערכים לכל תרחיש", אמר מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי. "ההחלטה הסופית על אופן קיום האירוע תתקבל בימים הקרובים בידי פיקוד העורף, יחד עם גורמי הביטחון והדרג המדיני".

    אמש ב'מהדורה המרכזית' אמר השר עמיחי אליהו: "מגיל 4 אני עולה למירון כל שנה ומקווה שנוכל לעלות גם השנה. אסור לנו להפקיר את הצפון ואנחנו חייבים לעשות הכל כדי שיוכלו לקיים את האירוע – ככל ואנשי הביטחון לא יחששו לשלום המשתתפים. הרוח הגדולה של רבי שמעון כאן כדי להגן על עם ישראל – את ההחלטה הסופית לגבי ההילולה – נדע רק שבוע לפני".



    0 תגובות